Forever Young
Sunday 9 September 2012 ? 0 Atashinchi ?
Bismillahirahmanirrahim...Dengan izin abah tercinta,aku dapat tulis blog malam ni.Yelah,abah memang taksuka anak dara dia online tenet malam2.Dengan izin ini,aku nak luah segala isi hati aku.Aku taktau nak luah dekat sapa.Dekat sekolah td,dah luah semua perasaan apa yang aku rasa sekarang dkt Afiza,kawan baik.Perasaan bodoh!Aku takcerita dkt org lain.Aku percaya dia ja.Apa respon dia?Dia kata,"Ya Allah,kejamnya cinta ni.Aku biasa kena dah weh.Relakslah Syida.Aku tau hg kuat.Tapi kan,kenapa ego hang tinggi sangat ?!".Aku senyap.Aku senyum.Aku kata,"Fiza?Hang taktau perasaan aku.Hg cuma boleh dengar boleh bagi komen.Tah la weh.Aku dpt tau pasal Dyla Banang tu hati aku terbelah.Hang tau dak terbelah ?!".Ego aku yg sememangnya tinggi bertambah2 tinggi. Fiza pulak senyap.Dia senyum.Macam dia kata tadi,relaks kawan.Aku takdapat kawal perasaan aku.Aku maki hamun dia.Dan aku rasa tu bukan aku.Aku rasa mcm kena rasuk dengan syaitan.Apa yang aku maki?Biar aku dengan dia saja yang tau.Sekarang,betullah apa yang dia cakap,"JANGAN SEBAB EGO HANG NANTI HANG MENYESAL SYIDA".Aku buat endah tak endah ja apa yg dia cakap.Now?Aku kena.Dia dah tinggal aku.Dia dah ada orang lain.Tadi dekat sekolah,alhamdulillah Allah bagi aku kawan2 yang otak gila.Jujur aku cakap,hati aku bercampur happy dengan sedih.Balik sekolah,sepatutnya balik pukul 12.30,abah terlupa.Abah mai ambil pukul 1.Takpa.Sampai rumah,benda pertama yang aku buat checked hp.Satu mesej.Lemah.Ya lemah.Takdak harapan mungkin?Ya pasti.Sekarang dah pasti.Aku bodoh sebab terlalu berharap semalam.Selepas hantar 12 page mesej maybe,dia hanya balas pendek.Tak mengapa.Aku hanya mampu tersenyum.Then,mandi.Habis mandi,checked hp takdak mesej jugak.Aku tidur.Petang ada tusyen.Pukul 4.30,bangun checked hp ada mesej "Syida :')". Jujur,hati aku berbunga2.Aku lega.Aku rindu dia.Rindu sangat.Aku mesej dgn dia mungkin dalam 2-3 mesej,aku bangun mandi.Terus pi tusyen.Dia text,"Dia ada sapa?".Aku balas,"#TeamSingle" haha.Gelak sebab nak sembunyikan perasaan aku.Mesej mesej,dia sent macam ni,"Esok orang pi sekolah Dyla Banang hantaq.Esok last.Pasni dia busy keja".Allah SWT saja yang tau perasaan aku waktu tu.Air mata dah bergenang.Pandangan aku jadi kelabu semacam.Raba pipi,terasa panas air.Ahh sudah!Kawan aku otw nak masuk kelas ni!Aku lap air mata tu :') Start dari dapat mesej yang hang hantar yang membuatkan aku nangis,hati aku lumat.Lumat sekecilkecil kuman.Kena tengok guna mikroskop hihihi.Sadisnya hati aku sekarang kalau aku boleh tengok </3.Aku TEKAD.Aku takkan dekati hang.Aku cuba jauhkan diri aku.Aku cuba untuk lupakan hang.Cuba.Aku lemah tapi aku boleh.Aku dah taksanggup nak tanggung semua beban ni.Ni kali kedua hati aku remuk teruk,yang lain tak teruk mcm ni.Dulu Ikhwan,sekarang hang.Ya Allah,tolong hambamu yang lemah lagi tak berdaya ini.Oh ya?Aku dah dengar lagu yang hang suruh dengar tu.Dah biasa dengar sebelum ni,tp aku padam lagu tu.Aku online,aku dengar.Aku dah faham isi hati hang.Aku mengerti.


Kau membuat ku berantakan
Kau membuat ku tak karuan
Kau membuat ku tak berdaya
Kau menolakku acuhkan diriku
Bagaimana caranya untuk
Meruntuhkan kerasnya hatimu
Ku sadari ku tak sempurna
Ku tak seperti yang kau inginkan

Kau hancurkan aku dengan sikapmu
Tak sadarkah kau telah menyakitiku
Lelah hati ini meyakinkanmu
Cinta ini membunuhku

Bagaimana caranya untuk
Meruntuhkan kerasnya hatimu
Ku sadari ku tak sempurna
Ku tak seperti yang kau inginkan

Text from me: Hati aku dah tak keras macam dulu.Hati aku lembut.Sebab tu aku tak sanggup nak tengok hang dengan orang lain.Aku lepaskan hang.Ya aku terpaksa :') Assalamualaikum...



Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// Forever Young-One Direction